Kaffefyllda sneakers

Nej fy fan! Nu har jag jobbat fem dagar i strack och imorgon blir det den sista for denna omgang. Visst, sex dagar ar inte sa mycket. Men nar man jobbar pa ett cafe som ligger mitt i centrala London, med massvis av besokare, en jobbig javla trappa mitt i skiten och 10 min rast pa en hel dag blir man ratt sliten.  Jag ar ju van med cafelivet sedan nagra ar tillbaka men det har ar ratt segt. Visserligen ar mina kollegor helt okej men kanns inte direkt som att man ar varsta polarn med alla eller sa. Sen har jag ju en supervisor som hela tiden rattar vad jag gor eller sager till mig vad jag ska gora men sjalv gor han ingenting forutom att gora kaffe. Men bla skitsamma.. Det kanns battre pa sa vis att jag har koll pa det mesta nu och ska fa lara mig att vara ansvarig for maten i cafeet. Jag har faktiskt ingen som helst lust att ateruppta min gamla barista karriar och gora massa latte hela dagarna.  Pa fredag tankte jag kanske kika runt och kolla om det finns nagra andra arbetsmojligheter.

Jag ar ledig fredag till sondag vilket kanns guld vart. Det blir till att borja med att ta en mini sovmorgon for att sen bara njuuuuta av att vara ledig. Forhoppningsvis kanske vi ska ha en inflyttningsfest nu i helgen. Far se hur det blir med det. Ska ut med en ny polare pa sondag for nga drinkar det ska bli trevligt. Det ar for ovrigt askul nu nar Madde och Viktor har flyttat in i lagenheten. Forsta dagen nar jag kom hem fran jobbet lagade Viktor mat (Guldstjarna direkt liksom haha). Madde jobbar tillsammans med Marielle pa Cheers som vard. Victor har val inte sokt sa mycket jobb, han softar mest, men han har inte brattom heller sa. (:

Det blir antagligen ett lite mer positivt inlagg nar jag inte jobbat hacken av mig i nagra dagar, haha. Men annars trivs jag valdigt bra i London det ar kul att gora ngt nytt och traffa nya manniskor. (:

Kraaaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0